Hej alla föräldrar!

Nu är det glädjande nyhet om att pandemirestriktionerna snart är över enligt FHM, vi vill informera er alla om att fr.o.m. 1 april 2022 kommer alla restriktioner hävas.

På Förskolan Kameleonten gäller följande:

• Barn med dåligt allmäntillstånd skickas fortfarande hem och alltid feberfria en dag innan dem skickas till förskolan. Vid kräkning eller diarré får de komma till förskolan efter 48 timmar symptomfria.

Detta gäller tillsvidare och kan ändras i framtiden!

•  Alla föräldrar är välkomna in på förskolan för att lämna/hämta barnen.

• Handhygien är fortfarande viktig hos oss och därför är det viktigt att hålla samma rutiner för att skydda mot spridning av bakterier och virus.

• Vi har uppmärksammat att flera barn tar med sig leksaker, små mynt, godis, nötter och annat i fickan till förskolan. Dessa får ej komma in på förskolan.

Tänk på risker och allergier!

• Till sist vill vi informera om att båda avdelningarna kommer att fortsätta låsa sina dörrar ibland då det har hänt vid flertal tillfällen att de varit olåsta och att barnen då kan gå ut och försvinna. Var noga med att låsa dörren efter er.

Mvh Emad Hanna
Verksamhetschef